REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO INTERNETOWYDYSKONTODZIEZOWY.PL
SPIS TREŚCI
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
- KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
- REKLAMACJA PRODUKTU
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- INFORMACJE DOTYCZĄCE ODBIORU PRODUKTU W PUNKCIE
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym https://internetowydyskontodziezowy.pl/ jest własnością Primax sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: ul. Wolności 36, 39-300 Mielec, NIP: 8641929490, REGON: 260395600, KRS: 0000359331, adres poczty elektronicznej: sklep@internetowydyskontodziezowy.pl, numer telefonu: +48 793 872 999 – zwany dalej jako „Administratorem” i będący jednocześnie Usługodawcą Sklepu Internetowego i Sprzedawcą.
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
1.4. Definicje:
1.4.1. Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
1.4.2. Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
1.4.3. Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
1.4.4. Klient – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.4.5. Kodeks cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
1.4.6. Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
1.4.7. Produkt – towar dostępny w Sklepie Internetowym, będący przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.4.8. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
1.4.9. Sklep Internetowy – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: https://internetowydyskontodziezowy.pl/.
1.4.10. Sprzedawca; usługodawca – Primax Sp. z o.o., z siedzibą w Mielcu, ul. Wolności 36, 39-300 Mielec, NIP: 8641929490, REGON: 260395600, KRS: 0000359331, e-mail: kontakt@internetowydyskontodziezowy.pl, telefon: +48 123 456 789.
1.4.11. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.12. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.13. Usługobiorca – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.4.14. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
1.4.15. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
2. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
2.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym.
2.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
2.3. Przez złożenie zamówienia należy rozumieć dodanie do koszyka na stronach sklepu internetowego produktów, wypełnienie "Formularza zamówienia" zgodnie z informacjami podanymi w w/w tym formularzu i zatwierdzenie go. Składający zamówienie jest zobowiązany do pełnego oraz zgodnego z prawdą wypełnienia "Formularza zamówienia".
2.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy. W przypadku braku otrzymania wiadomości e-mail Klient powinien niezwłocznie skontaktować się z obsługą klienta.
2.5. Zamówienia składane przez system Sklepu Internetowego Sprzedawcy są przyjmowane przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
2.6. System zakupu odzieży opiera się w większości na sprzedaży pojedynczych zakodowanych sztuk. Produkty umieszczone w koszyku są w stanie rezerwacji dla Klienta. Czas liczy się od momentu rozpoczęcia koszyka i trwa 2 godziny. Po upływie tego czasu cały koszyk zostaje usunięty bez względu na czas dodania produktów. Sklep nie odpowiada za wyrzucone przez system produkty z koszyka.
3. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
3.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
3.1.1. Przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy.
3.1.2. Płatności elektroniczne.
3.2. Termin płatności:
3.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem albo płatności elektronicznych, Klient zobowiązany jest do dokonania jej w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
3.2.2. Płatność elektroniczna albo przelew na konto wyznacza termin realizacji zamówienia. Brak zaksięgowanej płatności wiąże się z brakiem realizacji wysyłki.
3.2.3. Zamówienia nieopłacone w terminie 5 dni od dnia złożenia zamówienia będą przez administrację sklepu anulowane.
4. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
4.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
4.3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta w wyznaczonym punkcie jest bezpłatny.
4.4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
4.4.1. Paczkomaty InPost, przesyłka kurierska.Paczkomaty InPost, przesyłka kurierska.
4.4.2. Odbiór osobisty w wyznaczonym punkcie.
4.5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 14 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 14 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
4.5.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub płatności elektronicznych – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
4.6. Standardowe zamówienie realizowane są w ciągu 7 dni roboczych z wyłączeniem czasu dostawy kuriera niezależnego do sklepu od momentu odnotowania płatności na koncie rozliczeniowym Sprzedawcy.
4.7. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 21 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 21 Dni Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
4.7.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub płatności elektronicznych – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
4.8. Klient może zrezygnować z realizacji zamówienia bez podania przyczyny poprzez kontakt z obsługą sklepu.
5. REKLAMACJA PRODUKTU
5.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma niewskazaną wcześniej wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w tym art. 556-576 Kodeksu Cywilnego).
5.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt zgodny z opisem, uwzględniając naturalne ślady użytkowania lub wady o których Klient został poinformowany przed zakupem.
5.3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
5.3.1. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@internetowydyskontodziezowy.pl.
5.4. Jeżeli sprzedany towar ma wadę, która nie została ujawniona przed zakupem, Klient może:
5.4.1. Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni wadliwy towar na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru z wadą pozostaje do wartości towarów bez wady. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada towaru jest nieistotna.
5.4.2. Żądać wymiany towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedający jest zobowiązany wymienić wadliwy towar na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego. z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu cywilnego.
5.5. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
5.6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od otrzymania reklamowanego Produktu. Jeżeli Klient będący konsumentem, wykonując uprawnienia z tytułu rękojmi, zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
5.7. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: Primax Sp. Z o.o , ul. Wolności 36, 39-300 Mielec. W przypadku nieuwzględnienia roszczenia z tytułu rękojmi towar zostanie wysłany ponownie na adres Klienta.
5.7.1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
5.7.2. W przypadku Klienta będącego Przedsiębiorcą, Klient odpowiada z tytułu rękojmi przed upływem 1 roku od dnia Dostawy.
6. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
6.1. Klient, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
6.2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
6.2.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części.
6.3. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
6.4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu, zwrócić konsumentowi płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na podany w formularzu zwrotu rachunek bankowy.
6.5. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: Primax Sp. Z o.o , ul. Wolności 36, 39-300 Mielec.
6.6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
6.7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy.
6.8. Koszty w przypadku wymiany Produktu wynikającej z błędnej realizacji zamówienia przez Sprzedawcę pokrywa Sprzedawca (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę).
6.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
6.9.1. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6.9.2. w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
6.10. Zawarte w niniejszym punkcie 9. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Usługobiorcy lub Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
7. INFORMACJE DOTYCZĄCE ODBIORU PRODUKTU W PUNKCIE
7.1. Odbiór Produktu jest możliwy w następujących punktach:
7.1.1. ul. Wolności 36, 39-300 Mielec (sklep Primax Chemia-Mielec)
7.1.2. ul. Bitwy o Wał Pomorski 1, 33-100 Tarnów (Dyskont Odzieżowy Tania Odzież)
7.2. Płatność przy wybraniu opcji odbioru we wskazanym punkcie jest możliwa w formie płatności elektronicznej lub przelewu na rachunek bankowy.
7.3. Odbierający musi podać dane zamówienia, w tym numer zamówienia (indeks) składający się z 6 cyfr i ostatniej litery Z. Jeżeli Klient nie potwierdzi tożsamości danymi zawartymi w zamówieniu, obsługa punktu ma prawo odmówić wydania paczki.
7.4. Klient otrzymuje wiadomość e-mail z informacją (towar gotowy do odbioru), po której może udać się do wskazanego punktu (we wskazanym dniu i godzinie) po przygotowaną paczkę z Produktem. Jeżeli Klient nie otrzymał wiadomości e-mail, oznacza to, że Produkt (paczka) nie jest jeszcze gotowy do odbioru lub wystąpił błąd. W przypadku podejrzenia błędu wynikającego, np. podania złego adresu e-mail, Klient powinien niezwłocznie skontaktować z obsługą klienta.
7.5. W przypadku chęci zwrotu zamówienia bez podania przyczyny, Klient może odesłać Produkt na adres Primax, ul. Wolności 36, 39-300 Mielec lub dostarczyć go osobiście wraz z wypełnionym formularzem zwrotu. Koszty w przypadku przesyłki zwrotnej pokrywa Klient.
7.6. Wraz ze zwracanym Produktem należy dołączyć formularz zwrotu oraz oryginalny paragon/fakturę.
7.6.1. Formularz zwrotu powinien zawierać: imię i nazwisko zwracającego, numer zamówienia, numer faktury/paragonu, telefon, adres e-mail, nazwę Banku, numer konta bankowego, nazwę produktu, ilości, cenę brutto, przyczynę zwrotu oraz czytelny podpis.
7.7. Klient pokrywa wszelkie koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy oraz odpowiada za zwrot nieuszkodzonego Produktu. Sprzedawca nie odbiera paczek wysłanych za pobraniem!
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
8.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
8.2. Zmiana Regulaminu:
8.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
8.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca ma prawo odstąpienia od umowy.
8.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
8.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.